Grammar School
The central relief group above the entrance arch symbolises the general teaching of science, the group on the left represents gymnastics and the one of the right singing. On the left and right there are ensembles representing the fields of chemistry, technology, agriculture, shipping, the military and art.
Between the four storey windows to the left and right of the auditorium building there are decorative bundles similar to those on the windows of the orphanage. The side wing projecting to the left is framed by three-quarter columns supporting an open balcony framed by balusters (single columns); here too, symbolic applications are featured. Two ravens are to be seen with a ring and chain as symbols of collection activity, along with the town coat of arms.
Address
16515 Oranienburg
Things to do nearby ...

1

2

3

4

5

6

7

1

2

3

4

5

6

1

2

3

4

5

6

7
Arrival planner
Weather Today, 23. 10.
-
Friday7 12
-
Saturday6 9
Brochures
-
Wandern mit Seeblick - Tourentipps fürs ganze JahrView/order now
-
Urlaubsmagazin "Seenverliebt" 2024/25 - Urlaub in der Brandenburgischen SeenplatteView/order now
-
Angeln in der Brandenburgischen SeenplatteView/order now
-
Havel-Radweg - von der Quelle bis zur MündungView/order now
-
Bett + Kanu FaltblattView/order now
-
FONTANE.RAD TourguideView/order now
-
Radweg Berlin-KopenhagenView/order now
-
Radeln nach Zahlen - Knotenpunkt-RadkarteView/order now
-
FONTANE.RAD KarteView/order now
-
Unbeschwert reisen - Urlaub für Alle in der Brandenburgischen SeenplatteView/order now
Holiday region
Tourismusverband Ruppiner Seenland e. V.
Fischbänkenstraße 8
16816 Neuruppin
Tel.:
+49 (0) 3391-659630
Fax: +49 (0) 3391-659632
- Write e-mail info@ruppiner-seenland.de
Weather Today, 23. 10.
-
Friday7 12
-
Saturday6 9
Alle Informationen, Zeiten und Preise werden regelmäßig geprüft und aktualisiert. Trotzdem können wir für die Richtigkeit der Daten keine Gewähr übernehmen. Wir empfehlen Ihnen, vor Ihrem Besuch telefonisch / per E-Mail oder über die Internetseiten des Anbieters den aktuellen Stand zu erfragen.